Module Import 04CV1007 - Computer graphics 2

Status: Published
Workload5 ECTS = 150 hrs
Credits, Weight5 ECTS, (n.s.)
Language of Instruction German
Semester (n.s.)
Duration1 Sem.
M/E Mandatory
Courses
Course No. Type Name MA/EL Workload Credits Contact Hours Selfstudy Group Size
04CV1007-1 Lecture Computer graphics 2 MA 3 ECTS = 90 hrs 3 ECTS 2 hrs/week = 30 hrs 60 hrs 70
04CV1007-2 Exercise Computer graphics 2 MA 2 ECTS = 60 hrs 2 ECTS 1 hrs/week = 15 hrs 45 hrs 35
Learning Outcomes

Die Veranstaltung vermittelt weiterführende Konzepte im Bereich der Computergraphik, speziell unter dem Aspekt des Echtzeit-Renderings. Im praktischen Teil werden die OpenGL Kenntnisse vertieft und moderne Shadersprachen erlernt. In den Übungen werden die Verfahren praktisch umgesetzt.

Content

(not specified)

04CV1007-1 - Computer graphics 2
  1. Szenengraphen
    • Transformations- und Boundig Volume Hierarchien
    • Culling
    • OGRE
  2. Grundlagen der GPU Programmierung
    • Shadersprachen,
    • Normalmapping
    • Schattenalgorithmen
  3. Weiterführende Beleuchtung
    • Rendering Equation
    • Beleuchtungsmodelle
    • Globale vs. Lokale Beleuchtungsmodelle
    • Photon Mapping
    • Radiosity
  4. Raytracing Beschleunigung
    • Grid, Octree, BV-Hierarchien und BSP
    • Echtzeit Raytracing
04CV1007-2 - Computer graphics 2
  1. Szenengraphen
    • Transformations- und Boundig Volume Hierarchien
    • Culling
    • OGRE
  2. Grundlagen der GPU Programmierung
    • Shadersprachen,
    • Normalmapping
    • Schattenalgorithmen
  3. Weiterführende Beleuchtung
    • Rendering Equation
    • Beleuchtungsmodelle
    • Globale vs. Lokale Beleuchtungsmodelle
    • Photon Mapping
    • Radiosity
  4. Raytracing Beschleunigung
    • Grid, Octree, BV-Hierarchien und BSP
    • Echtzeit Raytracing
Teaching Methods

(not specified)

Prerequisites

(not specified)

Examination Methods

Klausur

Credit Requirements

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References

(not specified)

04CV1007-1 - Computer graphics 2

P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, AK Peters, 2002

M. Woo, J. Neider, T. Davis, D. Shreiner, OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 3rd edition, Addisson-Wesley, 1999

E. Haines, T. Möller, Real-Time Rendering, 3rd Edition

04CV1007-2 - Computer graphics 2

P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, AK Peters, 2002

M. Woo, J. Neider, T. Davis, D. Shreiner, OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 3rd edition, Addisson-Wesley, 1999

E. Haines, T. Möller, Real-Time Rendering, 3rd Edition

Use of this Module
Responsible / Organizational Unit
Müller, Stefan / Institute for Computational Visualistics
Additional Information

(not specified)

Last change
Apr 24, 2018 by Frey, Johannes
Last Change Module
Jun 11, 2013 by Frey, Johannes